
Innbyggerapp
Med innbyggerappen får du kunngjøringer og nyheter fra oss direkte til din mobil, og enkel tilgang til kommunens løsninger for selvbetjening.
Du kan også sende melding til oss i kommunen om mørke gatelys, hull i veien og andre praktiske ting vi bør fikse!
Sender du feilmeldinger via Civis, så går den direkte til våre fagfolk som kan løse ditt problem. Dette er derfor den mest effektive måten å melde feil på - både for oss og deg.
Appen laster du ned her:
Hvis du ikke bruker apper på smarttelefonen din, kan du melde i fra via nettportal. Da går også meldingen din direkte til fagfolka, men vi får ikke holdt deg oppdatert på status i saken din på samme måte som hvis du melder i fra i appen.
Nyheter og selvbetjening
Er du innbygger i Ås, studerer her eller jobber her, anbefaler vi å laste ned Civis for å holde deg oppdatert. Du velger selv hva slags typer nyheter og områder du ønsker å få informasjon fra oss om.
I Civis får du også enkel tilgang til nyttige snarveier til kommunens løsninger for selvbetjening.
Veiledning
Trenger du litt hjelp til å komme i gang?
Du finner nyttige steg-for-steg veiledere for Civis hos Kakadu: Få hjelp til å ta i bruk Civis
SMS-varsling
Kommunalteknikk sender ut SMS-varsler for enklere å kunne nå ut til deg som innbygger ved arbeider og hendelser som har stor betydning for deg.
Du kan også registrere nummeret ditt for å få varsel om hendelser som berører viktige adresser som for eksempel arbeidsstedet ditt, fritidseiendom eller barnas barnehage.
Les mer om SMS-varsling: Du kan få SMS-varsling av Ås kommune - ÅS KOMMUNE
Sosiale medier
Ås kommune har helhetlige profiler på Facebook, Instagram og LinkedIn.
Søk opp Ås kommune, så finner du oss.