Da Ås kommune sendte ut fakturaer for innbetaling av eiendomsskatt og kommunale avgifter, skjedde det dessverre en teknisk feil som gjorde at betalingsinformasjonen ikke ble synlig. I forbindelse med feilrettingen opplevde mange at de fikk både to og tre sett med fakturaer i nettbanken sin med samme beløp.

Oppdatering 24. juni:

Feilen som har oppstått gjelder for de som har avtalegiro, eller kombinasjonen avtalegiro/e-faktura. Disse får nå tilsendt fakturaen på papir. 

  • Har du allerede en faktura liggende i nettbanken, må du sjekke om den er trukket fra kontoen på forfallsdato 30.06.2022.
  • Mangler du fakturaen i nettbanken, må du legge inn betalingen manuelt når du får papirfakturaen. Kontonummer og KID finner du nede til venstre på fakturaen du får tilsendt i posten.
  • Har du allerede betalt, kan du se bort fra dette.

På grunn av postgangen vil noen kunne få fakturaen etter forfall 30.06.2022.  Alle som har betalt fakturaen innen kl. 12:00 den 30.07.2022 vil imidlertid ikke få betalingspåminnelse, selv om fristen på fakturaen er 30.06.2022.

Bortreist i juli?

Er du bortreise hele juli slik at du ikke får sjekket posten, kan du kontakte kommunen for betalingsopplysninger på fakturaen slik at du får betalt den.

Kontakt oss på fakturering@as.kommune.no eller telefonnummer 64 96 20 45/35.