icon rss footer hover.png icon facebook footer hover.png icon mail footer hover.png icon insta footer hover.png
Ås rådhus

Ås rådhus

Informasjon om nytt sak- og arkivsystem

Kommunen innførte nytt sak/arkiv-system mandag 23. september. Det skal på sikt bidra til en mer effektiv og kvalitativ bedre saksbehandling.

Tips en venn Skriv ut

Samtidig vet vi av erfaring at ved innføring av nye systemer vil det alltid være en overgangsperiode med uforutsette problemer og barnesykdommer. Vi ber om tålmodighet i denne overgangsperioden som vi antar vil vare ut året. Dette vil særlig berøre følgende saksområder: behandling av reguleringsplaner, bygge- og dele- og oppmålingssaker, saker innenfor miljørettet helsevern, vann- og avløpssaker, teknisk drift- og forvaltning, bevillingssaker, klagesaker med mer.
 I forbindelse med innføringen vil du som bruker kunne oppleve følgende:
* Pågående saker vil bli tildelt nytt saksnummer i det nye systemet.
* Noe begrenset tilgjengelighet til saksbehandler på grunn av intern opplæring de nærmeste ukene.
* Noe lenger saksbehandlingstid i en overgangsperiode.
* Noe lengre tid før dokumentene kommer på postlisten.

Vi ber om forståelse for dette.

Ås kommune| Skoleveien 1 1430 Ås | Postboks 195 1431 ÅS | Telefon: 64 96 20 00| Organisasjonsnummer: 964948798 |

Ansvarlig redaktør: Trine Christensen | Webredaktør: Ivar Ola Opheim |

Web levert av CustomPublish
Vi bruker informasjonskapsler (cookies) slik at vi kan yte deg bedre service. Informasjonskapslene blir hovedsakelig benyttet for trafikkmåling og optimalisering av tjenesten. Du kan lese vår personvernerklæring og mer om vår bruk av informasjonskapsler her